Reorganisatie IT - IT management

Gepubliceerd op 9 februari 2021 om 11:58


Casus / Scope :  Vraag om IT management / herstructurering 

Vanuit de klant: We hebben onze ICT al jaren uit besteed. Dit is eigenlijk altijd goed gegaan tot verkort toen we de behoefte kregen voor uitbreiding. Er wordt nu gezocht om onze ICT verder te professionaliseren en onze software modern te krijgen. Onze omgeving is opgebouwd in een BYOD Apple omgeving en we willen nu voor onze medewerkers een omgeving bieden binnen Microsoft 365 zodat er gebruik gemaakt kan worden van de diensten die onze klanten ook gebruiken waaronder bijvoorbeeld Teams. 

Business points:

Type organisatie: 

IT landschap: 

Zorg, Bedrijfsartsen

Apple landschap

De klant stelt o.a. dat:

  1. Alle contracten en huidige afspraken moeten geherevalueerd worden.
  2. De IT architectuur moet onder nieuw management en de structuur moet van Microsoft 365 zijn.
  3. De IT moet transparant worden gemaakt en zal onderdeel moeten zijn van het beleid
  4. Online communicatie moet soepel zijn voor de covid-19 periodes
  5. Oog op kosten is primair, het is voor iedereen een moeilijke tijd
  6. Er is een angst voor de verandering omdat wij Apple producten zijn gewend. Er wordt extra aandacht gevraagd voor de adoptie.
  7. Er is een grote afhankelijkheid van de huidige software m.b.t. patiënten. hier dient rekening mee gehouden te worden.

Rixma een antwoord op de vraag: 

Met veel plezier is Rixma dit traject aangegaan om de controle en overzicht over de IT en de software pakketten weer terug te brengen naar de organisatie. 

  1. Implementatie Microsoft cloud diensten waar onder M365 en Teams
  2. Een besparing van 15.000 + euro op jaar basis
  3. Weer een geheel moderne omgeving
  4. Door middel van adoptie zijn medewerkers up-to-date en horen ze er weer helemaal bij ! 

 

Wilt u meer weten over dit project en hoe wij dit hebben gedaan ? neem dan contact met ons op ! 

 


 »